top of page

Obchodní Podmínky

obchodní podmínky webu keila

ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
 

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané v souladu s § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

Provozovatelem internetového obchodu a prodávajícím je:

Jana Offeritzová
IČ: 19409451
Sídlo: Všechlapy 150, 288 02, okres Nymburk
E-mail: keila.zlatnik@gmail.com
Web: www.keila.cz
(dále jen „prodávající“)

Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím webového rozhraní dostupného na adrese www.keila.cz (dále jen „internetový obchod“), a to buď mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti.

Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím. Kupující obdrží potvrzení e-mailem.

Tyto obchodní podmínky se vztahují na prodej zboží v rámci České republiky a Slovenska.

Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky.

Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Pokud si strany sjednají odchylná ujednání, mají tato ujednání přednost před zněním obchodních podmínek.

Kupní smlouva i obchodní podmínky jsou uzavírány v českém jazyce.

keila

INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
 

Informace o zboží, včetně cen jednotlivých produktů, jejich hlavních vlastností a přibližné váhy, jsou uvedeny přímo u každého výrobku v katalogu internetového obchodu.
Uvedená váha je pouze orientační a může se lišit v rozmezí ±15 %, s ohledem na ruční výrobu každého kusu.
Přesná váha konkrétního šperku je uvedena na certifikátu, který prodávající vystavuje ke každému výrobku zvlášť.

Ceny zboží jsou konečné, zahrnují veškeré související poplatky a jsou uvedeny včetně DPH, přičemž prodávající není plátcem DPH dle § 6 zákona o dani z přidané hodnoty.

Ceny platí po dobu, kdy jsou uvedeny v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje možnost individuálního sjednání ceny mezi prodávajícím a kupujícím.

Všechny prezentace produktů v internetovém obchodě jsou informativního charakteru a nepředstavují právně závaznou nabídku k uzavření kupní smlouvy.
Prodávající si vyhrazuje právo objednávku odmítnout, zejména v případě vyprodání zásob nebo zjevné technické chyby v ceně zboží.

Náklady spojené s balením a doručením zboží jsou vždy zobrazeny před dokončením objednávky. Tyto podmínky platí pro doručení v rámci České republiky a Slovenska.

Faktury jsou vystavovány v českých korunách (CZK) pro doručení v rámci České republiky a v eurech (EUR) pro doručení na Slovensko. Přepočet měny probíhá dle aktuálního kurzu poskytovatele platebních služeb nebo banky.

Případné slevy z kupní ceny nelze kombinovat, pokud není výslovně uvedeno jinak nebo se prodávající s kupujícím nedohodne individuálně.

keila

OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
 

Kupující provádí objednávku prostřednictvím internetového obchodu následujícími způsoby:

  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace,

  • případně prostřednictvím svého zákaznického účtu (je-li tato možnost aktivní).

Při vytváření objednávky si kupující zvolí:

  • konkrétní zboží,

  • počet kusů,

  • způsob platby (platba předem nebo záloha 50 %),

  • způsob doručení (např. Zásilkovna nebo DPD v rámci ČR, případně Zásilkovna na Slovensko).

Kupující je povinen před odesláním objednávky zkontrolovat všechny zadané údaje.
Odesláním objednávky kliknutím na tlačítko „Potvrdit objednávku“ zároveň stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a souhlasí s jejich zněním.

- Potvrzení objednávky a vznik smlouvy

Po odeslání objednávky obdrží kupující automatické potvrzení o jejím přijetí na zadanou e-mailovou adresu.
Toto automatické potvrzení nemá povahu přijetí návrhu na uzavření kupní smlouvy.

Kupní smlouva je uzavřena až okamžikem, kdy prodávající objednávku výslovně potvrdí a zároveň zašle daňový doklad (fakturu).
V případě, že prodávající nemůže objednávku v původním znění přijmout (např. z důvodu nedostupnosti nebo specifikace zakázky), zašle kupujícímu upravený návrh.
Tento návrh se považuje za novou nabídku, kterou je kupující oprávněn přijmout.

Všechny přijaté objednávky jsou pro kupujícího závazné.
Kupující může objednávku zrušit pouze do okamžiku, než mu bude zasláno závazné potvrzení prodávajícím.
Po potvrzení již není možné objednávku jednostranně zrušit, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak.

- Objednávky šperků vyráběných na zakázku

U šperků vyráběných na zakázku nelze odstoupit od smlouvy dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku, neboť se jedná o zboží upravené podle přání kupujícího.

Po zahájení výroby je změna nebo zrušení objednávky možná pouze po dohodě s prodávajícím.
V takovém případě si prodávající vyhrazuje právo účtovat storno poplatek až do výše 30 % z celkové ceny, pokud nebylo sjednáno jinak.

- Zjevná technická chyba

V případě zjevné technické chyby v ceně zboží uvedené v internetovém obchodě (např. omylem zadaná cena 1 Kč místo 1 000 Kč), není prodávající povinen dodat zboží za tuto chybnou cenu.

Prodávající kupujícího bezodkladně informuje o chybě a nabídne mu novou cenu.
Nesouhlasí-li kupující s opraveným návrhem, má právo objednávku zrušit.

keila

ZÁKAZNICKÝ ÚČET
 

Kupující si může, ale nemusí vytvořit zákaznický účet.

Registrace v internetovém obchodě není povinná – objednávku lze provést i bez registrace prostřednictvím objednávkového formuláře.
Při registraci zákaznického účtu je kupující povinen uvádět pravdivé a úplné údaje a v případě jejich změny je neprodleně aktualizovat.

Prodávající nenese odpovědnost za škody vzniklé v důsledku neaktuálních nebo nesprávně uvedených údajů.

Přístup k zákaznickému účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o těchto přístupových údajích a chránit je před zneužitím.

Prodávající nenese odpovědnost za zneužití účtu způsobené tím, že kupující sdělil své přihlašovací údaje třetí osobě.

- Zneužití a zrušení účtu

Prodávající si vyhrazuje právo zákaznický účet dočasně zablokovat nebo zrušit v případě:

  • podezření na neoprávněný přístup nebo jiné bezpečnostní riziko,

  • nečinnosti účtu po dobu delší než 12 měsíců,

  • porušení obchodních podmínek nebo závazků z kupní smlouvy,

  • opakovaných pokusů o zneužití systému či jiného jednání, které by mohlo poškodit prodávajícího nebo ostatní zákazníky.

- Dostupnost a údržba

Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě.
Prodávající je oprávněn provádět technickou údržbu, během které může být přístup do účtu dočasně omezen.
Prodávající rovněž nenese odpovědnost za výpadky způsobené technickou údržbou nebo výpadky systémů třetích stran.

keila

PLATEBNÍ PODMÍNKY A DODÁNÍ ZBOŽÍ
 

Kupní cenu a případné náklady na doručení zboží může kupující uhradit následujícími způsoby:

  • Online platbou kartou prostřednictvím zabezpečené platební brány Stripe (Visa, Mastercard, aj.),

  • Bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 2620051019/3030 (Air Bank).

  • Všechny objednávky přes web se hradí v plné výši předem. Výjimku tvoří pouze zakázková výroba, u které je možná individuální dohoda na zálohové platbě ve výši 50 % — tato možnost je však dostupná pouze po předchozí domluvě mimo e-shop.

  • Po přijetí objednávky obdrží kupující potvrzovací e-mail a následně fakturu s podrobnými údaji dle zvoleného způsobu platby.

V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy.
Kupující je povinen uvést správný variabilní symbol, uvedený v potvrzení objednávky.

- Platby za zakázkovou výrobu

V případě šperků vyráběných na zakázku (dle přání kupujícího) se hradí záloha ve výši 50 % z dohodnuté celkové ceny.
Doplatek je splatný po dokončení zakázky a lze jej uhradit převodem nebo dobírkou při převzetí zboží.
Zahájení výroby probíhá až po přijetí zálohové platby.

- Způsoby doručení

Zboží je doručováno prostřednictvím následujících přepravních služeb:

  • Zásilkovna na výdejní místo – ZDARMA
    (příjemce uvede adresu výdejního místa nebo Z-boxu v poznámce objednávky),

  • Zásilkovna na adresu – zpoplatněno,

  • DPD – zpoplatněno.

  • Jiné země: individuálně po předchozí domluvě.

Způsob doručení si kupující volí při vytváření objednávky.
V případě požadavku na jiný než nabízený způsob doručení nese kupující veškerá související náklady i rizika.

Při převzetí zásilky je kupující povinen zkontrolovat její stav a neporušenost obalu.
V případě poškození obalu či známek neoprávněného vniknutí do zásilky doporučujeme zásilku nepřebírat a neprodleně kontaktovat přepravce.
Případné vady vzniklé přepravou je nutné uplatnit přímo u doručovací služby.

- Fakturace a měna

  • Objednávky doručované do ČR jsou fakturovány v českých korunách (CZK).

  • Objednávky doručované na Slovensko jsou fakturovány v eurách (EUR), přepočtených dle aktuálního kurzu poskytovatele platebních služeb.

- Přechod vlastnictví a odpovědnosti

Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí a úplného zaplacení kupní ceny.

Nebezpečí škody na věci (včetně ztráty či poškození zboží) přechází na kupujícího rovněž při převzetí zásilky od přepravce.

keila

ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
 

Kupující, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel, má v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží.

- Výjimky z práva na odstoupení

Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u zboží, které bylo:

  • vyrobeno na zakázku,

  • upraveno podle přání kupujícího,

  • nebo jinak individualizováno (např. gravírování, úprava velikosti, barvy apod.).

Toto vyloučení je v souladu s § 1837 písm. d) občanského zákoníku.

- Kupující dále nemá právo odstoupit:

  • pokud bylo zboží vyrobeno nebo upraveno dle jeho specifických požadavků,

  • pokud požádal o poskytnutí služby před uplynutím lhůty pro odstoupení,

  • v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku,

  • nebo pokud se jedná o zboží, jehož cena závisí na výchylkách trhu (např. investiční kovy).

- Jak odstoupit od smlouvy

Pro odstoupení od smlouvy je nutné zaslat oznámení o odstoupení:

  • e-mailem na adresu: keila.zlatnik@gmail.com, nebo

  • poštou na adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách.

Kupující může využít vzorový formulář pro odstoupení (prodávající jej zašle na vyžádání).
Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí přijetí odstoupení.

- Vrácení zboží a náklady

Zboží musí být vráceno nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
Náklady na vrácení zboží nese kupující, a to i v případě, že zboží nelze vrátit běžnou poštou.

Kupující je povinen uchovat doklad o odeslání zásilky zpět – pro případný důkazní spor.

- Vrácení peněz

Prodávající vrátí kupujícímu přijaté platby do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým je obdržel.
Prodávající však není povinen peníze vrátit dříve, než:

  • kupující prokáže, že zboží odeslal, nebo

  • než bude zboží prodávajícímu skutečně doručeno.

Pokud si kupující zvolil dražší způsob doručení, než je standardní nejlevnější varianta, bude mu vrácena pouze částka odpovídající této nejlevnější možnosti.

- Snížení vrácené částky v případě opotřebení

Kupující je povinen vrátit zboží nepoškozené, neopotřebené a v původním stavu.
Pokud zboží ponese známky používání nad rámec nutného seznámení se s výrobkem, má prodávající právo vrácenou částku přiměřeně snížit.

- Odstoupení ze strany prodávajícího

Prodávající si vyhrazuje právo od smlouvy odstoupit v těchto případech:

  • zboží bylo vyprodáno,

  • zboží je dočasně nebo trvale nedostupné (např. přerušení výroby),

  • v internetovém obchodě byla uvedena zjevně chybná cena v důsledku technické chyby.

V takovém případě prodávající kupujícího neprodleně informuje a vrátí uhrazené finanční prostředky nejpozději do 14 dnů.

keila

PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
 

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že:

  • zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly,

  • odpovídá popisu uvedenému v internetovém obchodě,

  • je vhodné k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží obvykle používá,

  • odpovídá jakosti či provedení smluveného vzorku či předlohy (pokud byly sjednány),

  • je dodáno v odpovídajícím množství, rozměrech a provedení.

Na spotřební zboží se vztahuje zákonná záruka v délce 24 měsíců, pokud není u konkrétního výrobku uvedeno jinak.

- Výjimky u zakázkové výroby

U šperků vyráběných na zakázku nelze uplatnit reklamaci na subjektivní vlastnosti, jako jsou vzhled, barevné odstíny nebo rozměry, pokud byly vyrobeny dle specifikací a přání kupujícího.

Reklamaci lze v těchto případech uplatnit pouze v případě prokazatelných výrobních vad.

- Reklamaci nelze uplatnit v těchto případech:

  • opotřebení způsobené běžným používáním (např. poškrábání, matování, oxidace stříbra),

  • mechanické poškození (pád, náraz, zlomení, kontakt s chemikáliemi),

  • neodborná manipulace, či opravy provedené třetí osobou,

  • poškození vzniklé nesprávným skladováním.

- Kupující má v případě oprávněné vady právo požadovat:

  • opravu zboží,

  • výměnu za nový kus,

  • přiměřenou slevu z kupní ceny,

  • odstoupení od smlouvy (v případě podstatné vady).

- Odstoupení od smlouvy je možné:

  • při výskytu podstatné vady,

  • při opakovaném výskytu téže vady po opravě,

  • při větším množství vad současně.

- Postup při reklamaci

  • Kupující musí oznámit reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady.

  • Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění.

  • Nebude-li reklamace v této lhůtě vyřízena, má kupující právo na vrácení kupní ceny v plné výši.

Pokud prodávající prokáže, že kupující o vadě věděl již při převzetí, nebo ji způsobil sám, reklamace nebude uznána.

- Náhrada nákladů

Kupující má právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace, pokud je reklamace oprávněná.
Toto právo lze uplatnit do jednoho měsíce od uplynutí záruční doby.

- Právní rámec

Práva a povinnosti vyplývající z vadného plnění se řídí:

  • §§ 1914–1925, §§ 2099–2117 a §§ 2161–2174 občanského zákoníku,

  • a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

keila

DORUČOVÁNÍ
 

Smluvní strany si mohou veškerou korespondenci doručovat prostřednictvím elektronické pošty.

Kupující doručuje prodávajícímu zprávy na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
Prodávající doručuje kupujícímu zprávy na e-mailovou adresu, kterou uvedl ve svém zákaznickém účtu nebo při vytvoření objednávky.

Za doručenou se považuje elektronická zpráva, která byla odeslána na poslední známou e-mailovou adresu druhé strany, a to i v případě, že si ji adresát nepřečetl nebo ji nevyzvedl.

Kupující je povinen prodávajícího bez zbytečného odkladu informovat o změně své kontaktní e-mailové adresy.
V opačném případě prodávající nenese odpovědnost za případné nedoručení elektronické komunikace.

keila

OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
 

- Správce osobních údajů

Správcem osobních údajů ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, je:

Jana Offeritzová
IČ: 19409451
Sídlo: Všechlapy 150, 288 02 – okres Nymburk
(dále jen „správce“)

- Právní důvod a účel zpracování

Osobní údaje jsou zpracovávány na základě těchto právních titulů:

  • Plnění smlouvy (např. vyřízení objednávky, doručení zboží, fakturace),

  • Plnění právních povinností (např. vedení účetnictví, archivace daňových dokladů),

  • Oprávněný zájem (např. ochrana práv v případě reklamací),

  • Souhlas subjektu údajů (např. pro zasílání obchodních sdělení).

- Rozsah zpracovávaných údajů

Zpracovávané osobní údaje mohou zahrnovat:

  • jméno a příjmení,

  • e-mail, telefonní číslo, doručovací adresa,

  • fakturační údaje (např. IČ, DIČ u podnikatelů),

  • údaje o platbě (např. číslo účtu při platbě převodem).

- Doba uchování údajů

  • Účetní a daňové doklady: 10 let od konce účetního období,

  • Údaje z objednávek: 3 roky od posledního nákupu,

  • E-mail pro obchodní sdělení: 3 roky nebo do odvolání souhlasu.

- Příjemci a zpracovatelé osobních údajů

Osobní údaje mohou být zpřístupněny třetím stranám – zpracovatelům:

  • Wix.com Ltd. – poskytovatel webové platformy, se sídlem v Izraeli,

  • Google Ireland Ltd. – nástroje pro analýzu návštěvnosti,

  • Zásilkovna s.r.o., DPD CZ s.r.o. – přepravci,

  • Bankovní instituce – v případě platby převodem.

Při použití platformy Wix může docházet ke zpracování osobních údajů i mimo území EU, zejména v Izraeli a Spojených státech. Zpracování je chráněno odpovídajícími bezpečnostními standardy a smlouvami (např. standardní smluvní doložky).

- Práva subjektu údajů

Kupující (subjekt údajů) má následující práva:

  • požadovat přístup ke svým osobním údajům,

  • požadovat opravu nebo výmaz,

  • vznést námitku proti zpracování,

  • požadovat omezení zpracování,

  • požadovat přenositelnost údajů,

  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

- Obchodní sdělení (newslettery)

E-mailová adresa kupujícího může být využita pro zasílání obchodních sdělení pouze na základě souhlasu nebo oprávněného zájmu (v případě opakovaného nákupu).
Kupující může souhlas kdykoliv odvolat kliknutím na odhlašovací odkaz v e-mailu nebo kontaktováním správce na adrese:
📧 keila.zlatnik@gmail.com

keila

MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
 

Kupující – spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu vyplývajícího z kupní smlouvy.

Subjektem pro mimosoudní řešení v České republice je:

Česká obchodní inspekce
📍 Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
🌐 adr.coi.cz

Pro zákazníky ze Slovenské republiky je příslušným subjektem:

Slovenská obchodní inspekce (SOI)
📍 Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27
🌐 soi.sk

Kupující může rovněž využít platformu pro online řešení sporů, kterou spravuje Evropská komise:
🌐 ec.europa.eu/consumers/odr

Kontaktním místem v České republice pro tuto platformu je:

Evropské spotřebitelské centrum ČR
📍 Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
🌐 evropskyspotrebitel.cz

- Dohled nad podnikáním

Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě platného živnostenského oprávnění.
Dohled nad dodržováním právních předpisů vykonávají:

  • Živnostenský úřad (podle místní příslušnosti),

  • Česká obchodní inspekce (zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).

keila

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
 

- Právní řád a řešení sporů

Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky.
Pokud je vztah založený kupní smlouvou mezinárodního charakteru, sjednávají si strany použití českého práva.

Ustanovení těchto obchodních podmínek nijak neomezují práva spotřebitelů vyplývající z právních předpisů platných v rámci Evropské unie.
Zákazníci ze Slovenské republiky mají zachována svá základní práva vycházející z unijní legislativy na ochranu spotřebitele.

- Kodexy chování

Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

- Autorská práva a duševní vlastnictví

Veškerý obsah webových stránek prodávajícího (zejména texty, fotografie, grafika, videa, rozvržení stránek, ochranné známky a logo) podléhá ochraně dle autorského zákona a je výlučným vlastnictvím prodávajícího.

Jakékoli kopírování, úpravy nebo další šíření obsahu bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího jsou zakázány.

- Odpovědnost za provoz e-shopu

Prodávající nenese odpovědnost za škody vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo jeho užívání v rozporu s určením.

Kupující se zavazuje nevyužívat žádné postupy, které by mohly narušit provoz internetového obchodu nebo neoprávněně zasahovat do jeho softwarových součástí.

- Nebezpečí změny okolností

Kupující přebírá na sebe riziko změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

- Archivace smlouvy

Kupní smlouva včetně těchto obchodních podmínek je uchovávána v elektronické podobě a není veřejně přístupná.

- Změna obchodních podmínek

Prodávající si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky kdykoli jednostranně měnit nebo doplňovat.
Taková změna nemá vliv na práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozí verze obchodních podmínek.

keila

Tato Pravidla vstupují v platnost 21. 06. .2025

bottom of page